Všeobecné Obchodní Podmínky

Internetového obchodu klomio.cz

I. Úvodní ustanovení a Vymáhání pojmů

1. Těmito všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen “VOP“) se řídí právní vztahy mezi společností:

Obchodní jméno: Jozef Maliňák
Místo podnikání: 053 73 Brutovce 57, Slovenská republika
Zapsána v registru Okresní úřad Poprad, Číslo živnostenského rejstříku: 740-35274
IČO: 51974070
DIČ: 1124890943
Bankovní účet: SSK12 8330 0000 0026 0258 4858, SWIFT/BIC: FIOZSKBAXXX
Prodávající není plátcem DPH /Daně z přidané hodnoty/

(dále jen “Prodávající”) a každou osobou, která je Kupujícím zboží nebo služeb nabízených Prodávajícím v internetovém obchodě Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů: Zákon č. 102/2014 Z.z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodávajícího v platném znění. Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele v platném znění. Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickém obchodě v platném znění. Zákon č. 40/1964 Z.z. Občanský zákoník v platném znění.

1.1. E-mailový kontakt a telefonní kontakt na Provozovatele je:

E-mail: support@klomio.cz
Tel. č.: +421 950 891 636

1.1.1. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv atd. je:

Jozef Maliňák
053 73 Brutovce 57
Slovenská republika

1.2. Těmito všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a Prodávajícím.

2. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře využitím webového sídla Provozovatele, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.

2.1. Spotřebitelem je Kupující, který je fyzickou osobou, a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím Internetového obchodu Provozovatele, nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.

2.2. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří vystupují v postavení právnických osob, resp. s fyzickými osobami– podnikateli, kteří konají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti /Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele/ se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.

2.3. Smlouvou uzavřenou na dálku se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek rozumí smlouva mezi Provozovatelem a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti Provozovatele a spotřebitele, zejména využitím webového sídla případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.

3. Produkty (dále také „Věci“) jsou zboží nebo služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v Internetovém obchodě Provozovatele.

4. Prodávající je současně provozovatelem elektronického systému, prostřednictvím kterého provozuje internetový obchod na doméně s názvem klomio.cz (dále také „Internetový obchod“).

5. Příslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:

Inspektorát Slovenské obchodní inspekce se sídlem v Prešově pro Prešovský kraj
Obrancov míru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
Tel. č.: 051/772 15 97
Fax č.: 051/772 15 96
Email: pr@soi.sk
Webový odkaz na podávání podnětů: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

6. Stížnosti nebo podněty Kupující může také adresovat přímo Provozovateli na adresu. Provozovatel zároveň doporučuje Kupujícím, aby stížnosti a podněty (z důvodu urychlení vyřízení) adresovali na e-mailovou adresu Provozovatele: support@klomio.cz. Jakákoli stížnost nebo podnět bude Provozovatelem posouzena a vyřízena do 10 pracovních dní od jejího přijetí. O jejím vyřízení bude Provozovatel informovat Kupujícího stejnou formou, jakou Kupující stížnost nebo podnět Provozovateli doručil.

7. V souladu s §3, odst. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z. Provozovatel informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým se Provozovatel zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které vymezují chování Provozovatele, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou ustanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy), které se Provozovatel zavázal dodržovat, a způsobem, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.

II. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů Kupujícím realizované prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře, využitím webového sídla Provozovatele, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.

2. K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Provozovatelem dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu Čl. II., bod 1 těchto VOP Provozovatelem, (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil Kupující v procesu vytváření objednávky).

3. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků Provozovatele a Kupujícího.

3.1. Kupní smlouva může zaniknout i v jiných právních předpisech Slovenské republiky vymezených případech, a to zejména dohodou smluvních stran a odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele.

4. Prodávající informuje Kupujícího, že v případě objednání produktů Kupujícím je objednání spojeno s povinností platby pro Kupujícího, a to formou platby, jakou si zvolil Kupující.

III. Kupní cena a platební podmínky

1. Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Internetového obchodu (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v okamžiku vytvoření objednávky Kupujícím.

2. Základní měnou je euro.

3. Kupní cena zboží nebo služeb uvedených v internetovém obchodě Provozovatele je celková cena zboží nebo služeb včetně všech ostatních daní, přičemž je zřetelně uvedena v Internetovém obchodě Provozovatele. V kupní ceně zboží nebo služeb nejsou zahrnuty náklady na dopravu ani jiné náklady související s dodáním produktů. Provozovatel není plátcem DPH / daně z přidané hodnoty/.

4. Formy dopravy a informace o formách dopravy jsou uvedeny v čl. VII bod. 2 a násl., těchto VOP.

5. Formy plateb a informace o formách plateb jsou uvedeny v článku IV. bod 1 a násl., těchto VOP.

IV. Způsoby platby

1. Za zboží a služby v Internetovém obchodě Provozovatele můžete platit těmito způsoby:

1.1. Platba převodem na účet

1.2. CardPay

1.3. Platba formou dobírky – poplatek 31 Kč.

V. Dodání produktů

1. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu zboží nebo služby v lhůtě nejpozději do 30 dní od uzavření kupní smlouvy ve smyslu čl. II, bod 2 a násl. těchto VOP. Obvyklá lhůta, kdy Provozovatel zboží nebo službu expeduje, je však 5 pracovních dní od uzavření kupní smlouvy, ve smyslu čl. II, bod 2 a násl. těchto VOP.

1.1. Prodávající je povinen dodat produkty Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady, které se vztahují k objednávce, a jinými doklady, pokud existují a jsou typické pro dané produkty nebo služby.

2. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.

3. Doručení produktu Provozovatel uskuteční vlastními prostředky do rukou Kupujícího (nebo osobě splnomocněné Kupujícím k převzetí produktu), nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních a zásilkových společností).

4. Doručení produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (nebo osobou splnomocněnou Kupujícím k převzetí produktu).

5. Provozovatel může odeslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu, a zbytek objednávky doručí dodatečně v lhůtě, která je v souladu s lhůtou doručení podle těchto VOP, avšak pouze za předpokladu, že Kupujícímu nebudou účtovány žádné dodatečné náklady, a pouze v případě, že s tím Kupující souhlasí.

VI. Převzetí produktu

1. Nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu přechází na Kupujícího až jeho řádným převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda Kupující převezme produkt osobně nebo prostřednictvím pověřené / zmocněné třetí osoby.

2. Převzetím produktu přechází na Kupujícího vlastnictví koupeného produktu. Při zásilkovém prodeji přechází vlastnictví na Kupujícího převzetím produktu Kupujícím na místě dodání jím určeném.

2.1. Kupující má kromě jiného právo nepřevzít dodaný produkt od dopravce, zejména pokud je dodaný produkt jiného typu nebo v případech (uvedený výpočet je pouze demonstrativní a neomezuje další práva Kupujícího nepřevzít dodaný produkt):

a) dodání produktu/produktů, které jsou v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou

b) dodání produktu/produktů, které jsou v poškozeném obalu nebo

c) dodání produktu/produktů, které jsou bez příslušných dokladů

2.2. Pokud dojde k dodání produktu/produktů Kupujícímu podle písm. a) bodu 2.1 tohoto článku, má Kupující kromě jiného právo na to, aby mu Provozovatel bezplatně a bez zbytečného odkladu dodal věc v souladu s dohodnutými podmínkami v kupní smlouvě, a to buď výměnou produktu/produktů nebo jejich opravou. Pokud není takový postup možný, má právo Kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.

3. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny objednávky od Kupujícího za dodaný tovar.

VII. Přepravné – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu

1. Přepravní náklady Provozovatele nejsou zahrnuty v kupní ceně produktu uvedeného na internetové stránce. Formy dopravy jsou uvedeny v čl. VII bod 2.1. a násl. těchto VOP, přičemž ceny za uvedené formy dopravy jsou uvedeny v čl. VII bod 2.2. a násl. těchto VOP.

2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:

2.1. Formy Dopravy:

2.1.1. Doručení na poštu

2.1.2. Kurýr na adresu

2.1.3. Packeta

2.2. Ceny za Dopravu:

2.2.1. Cena za dopravu prostřednictvím doručení na poštu - 81 Kč

2.2.2. Cena za dopravu prostřednictvím Kurýra na adresu (packeta) - 111 Kč

2.2.3. Cena za dopravu prostřednictvím packety (výdejní místo) - 96 Kč

Může se mírně lišit podle kurzu EUR vůči CZK

2.3. Všechny objednávky v celkové hodnotě nad 1500 Kč mají poštovné a balné zdarma.

VIII. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu

1. Spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dní ode dne převzetí zboží, pokud Provozovatel řádně a včas splnil informační povinnosti podle § 3 odst. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z. z. v platném znění.

Pokud Provozovatel včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Provozovatele do 14 dní ode dne:

a) převzetí zboží podle čl. VIII, bod 1a těchto VOP v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,

b) uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo

c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči.

1a. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:

a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,

b) dodává zboží skládající se z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,

c) zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

1.1. Pokud Prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z. z. v platném znění až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle čl. VIII bod 1 těchto VOP, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Provozovatel dodatečně splnil informační povinnost.

1.2. Pokud Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z. z. v platném znění ani v dodatečné lhůtě podle čl. VIII bod 1.1 těchto VOP, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle čl. VIII bod 1 těchto VOP.

1.3. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

2. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat Provozovateli nebo osobě pověřené Provozovatelem k převzetí zboží. To neplatí, pokud Provozovatel navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty. (§ 10 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).

3. Spotřebitel je povinen, pokud chce toto právo využít, odstoupení od kupní smlouvy oznámit nejpozději poslední den určené lhůty Provozovateli. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno Provozovateli nejpozději poslední den lhůty na adresu Provozovatele, která je:

Jozef Maliňák, 053 73 Brutovce 57, Slovenská republika

Toto právo může spotřebitel uplatnit i v kterékoliv provozovně Provozovatele.

4. Odstoupení od kupní smlouvy lze u Provozovatele uplatnit v listinné podobě nebo v podobě záznamu na jiném trvalém nosiči. Uplatnění odstoupení od smlouvy je možné provést i prostřednictvím Formuláře na odstoupení od smlouvy, který je zpřístupněn na webové stránce Provozovatele. Spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i ústně, a to zejména jednoznačně formulovaným prohlášením spotřebitele vyjadřujícím jeho vůli odstoupit od smlouvy. Provozovatel doporučuje spotřebiteli, aby v odstoupení od smlouvy uvedl číslo objednávky, datum nákupu, druh od jakého zboží odstupuje, jméno a příjmení, adresu a případně i číslo účtu, na který mu budou vráceny všechny platby, které poskytl Provozovateli z odstupující smlouvy, pokud se rozhodne, že si přeje zaslat platbu za zboží na ním uvedený účet. V opačném případě Provozovatel vrátí spotřebiteli platbu za zboží stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě.

5. Odstoupením od smlouvy jsou si smluvní strany povinny vrátit navzájem poskytnutá plnění. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si Provozovatel nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z.

6. Spotřebitel může k odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu využít formulář odstoupení od kupní smlouvy. Uvedený formulář je volně přístupný na internetové stránce Provozovatele.

7. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy v souladu se zákonem č. 102/2014 Z.z., nese náklady na vrácení zboží Provozovateli podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a pokud odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty. To neplatí, pokud Provozovatel souhlasil, že je bude nést sám, nebo pokud nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) zákona č. 102/2014 Z.z.

8. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovného a dalších nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Provozovatele a o změně a doplnění některých zákonů.

9. V souladu s § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění, Provozovatel není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Provozovatelem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si spotřebitel zvolil, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Provozovatelem.

10. Zásilky zaslané v případě odstoupení od kupní smlouvy jako dobírka nebudou ze strany Prodávajícího převzaty. Spotřebitelům doporučujeme zasílat zásilky doporučeně, nebo obdobnou formou bez uvedení částky dobírky.

11. Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží Provozovateli nebo osobě pověřené Provozovatelem na převzetí zboží. To neplatí, pokud Provozovatel souhlasil, že je bude nést sám, nebo pokud nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Provozovatele a o změně a doplnění některých zákonů.

12. Kromě povinností uvedených v odstavcích 1, 3 až 5 a § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnění práva spotřebitele odstoupit od smlouvy nesmí mít za následek vznik dalších nákladů ani jiných povinností pro spotřebitele.

13. Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Z.z.

a) Poskytnutí služby, pokud bylo její poskytnutí zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby.

b) Prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který Provozovatel nemůže ovlivnit, a k němuž může dojít během plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy.

c) Prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného specificky pro jednoho spotřebitele.

d) Prodej zboží, které podléhá rychlému zhoršení jakosti nebo zkáze.

e) Prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen.

f) Prodej zboží, které může být vzhledem k jeho povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.

g) Prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který Provozovatel nemůže ovlivnit.

h) Provádění naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal Provozovatele. To se nevztahuje na smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy Provozovatele u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží neobjednal předem.

i) Prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukověobrazových záznamů nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil.

j) Prodej periodické tiskoviny, s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodeje knihy nedodávané v ochranném obalu.

k) Poskytování ubytovacích služeb na jiný účel než k účelu bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času, pokud se Provozovatel zaváže poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě.

l) Poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

14. V případě odstoupení od smlouvy je Provozovatel povinen vrátit spotřebiteli finanční prostředky stejnou formou, jakou je obdržel. Změna formy vrácení finančních prostředků spotřebiteli je možná pouze na základě souhlasu spotřebitele.

15. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, není Provozovatel povinen vrátit spotřebiteli platby podle § 9 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. před tím, než mu bude zboží doručeno nebo než spotřebitel prokáže zaslání zboží zpět Provozovateli, pokud Provozovatel nenavrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

16. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy o službách a před zahájením poskytování služeb udělil výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění, je spotřebitel povinen uhradit Provozovateli pouze cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena, cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění.

17. Spotřebitel není povinen platit za:

17.1.1. Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) nebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění.

17.1.2. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování služby podle § 4 odst. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění.

17.2. Úplně nebo částečně poskytnutý elektronický obsah, který není dodáván na hmotném nosiči, pokud:

17.2.1. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování elektronického obsahu podle § 4 odst. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění.

17.2.2. Spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo

17.2.3. Prodávající neposkytl spotřebiteli potvrzení v souladu s § 6 odst. 1 nebo odst. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění.

18. Pokud byl na základě smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodávajícího zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze není možné zboží zaslat zpět Provozovateli poštou, je Provozovatel povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady v lhůtě podle § 9 odst. 1 Zákona č. 102/2014 Z. z., v platném znění.

19. Prodávající informuje Kupujícího, že pokud má na základě smlouvy o službách začít poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy, nebo pokud Kupující požádá o poskytnutí služby před uplynutím této lhůty:

19.1. Kupující udělením souhlasu se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy ztrácí po úplném poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy.

19.2. Prodávající musí disponovat výslovným souhlasem Kupujícího se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy a prohlášením o tom, že spotřebitel byl řádně poučen podle bodu 19.1. článku VIII těchto VOP.

IX. Alternativní řešení sporů

1. V případě, že spotřebitel není spokojen s způsobem, jakým Prodejce vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že Prodejce porušil jeho práva, má zákazník právo obrátit se na Prodejce se žádostí o nápravu. Pokud Prodejce na žádost zákazníka podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na tuto žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání zákazníkem, má zákazník právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodejcem je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt naleznete ZDE) nebo jiný příslušný oprávněný právnický subjekt zapsaný v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránkách http://www.mhsr.sk/ nebo přímo ZDE; zákazník má právo na výběr, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Zákazník může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/, nebo přímo ZDE. Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodejcem a Kupujícím – spotřebitelem vyplývající z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo související s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetových stránkách Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů.

X. Závěrečná ustanovení

1. Prodejce si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jeho umístěním v Internetovém obchodě Prodejce. V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách se vztah mezi Kupujícím a Prodejcem řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných při uzavření Kupní smlouvy, a to až do okamžiku jejího zániku.

2. Na smluvní vztahy (i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy podle těchto VOP nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti /spotřebiteli/, se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodejce a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele.

3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří neoddělitelnou součást Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto internetového obchodu. Dokumenty - Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto internetového obchodu jsou zveřejněny na doméně Internetového obchodu Prodejce.

4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním v Internetovém obchodě Prodejce dne 01.12.2020.