Reklamační řád

Internetového obchodu klomio.cz

I. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), zákona č.102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího v platném znění 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu v platném znění. A upravuje právní vztah mezi Prodávajícím, kterým je:

1.2.Prodávajícím je:

Obchodní jméno: Jozef Maliňák
Místo podnikání: 053 73 Brutovce 57, Slovenská republika
Zapsán v registru Okresního úřadu Poprad, číslo živnostenského rejstříku: 740-35274
IČO: 51974070
DIČ: 1124890943
Bankovní účet: SK12 8330 0000 0026 0258 4858, SWIFT/BIC: FIOZSKBAXXX
Prodávající není plátcem DPH (daně z přidané hodnoty).

(dále také “Prodávající”) a každou osobou, která je Kupujícím zboží, nebo služeb nabízeného Prodávajícím v Internetovém obchodě Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, ve smyslu platné legislativy České republiky, zejména zákonů. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a zákona č. 1/2003. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.

1.3. E-mailový a telefonní kontakt na prodávajícího:
E-mail: support@klomio.cz
Tel. č.: +421 950 891 636

1.4. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv a dalších dokumentů:
Jozef Maliňák, 053 73 Brutovce 57, Slovenská republika

1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem, při uplatňování práv z vad věci (zboží) nebo služeb na základě uzavřené kupní smlouvy na dálku s prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu klomio.cz.

1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická), která odeslala objednávku prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře na webových stránkách prodávajícího nebo jinými prostředky dálkové komunikace.

1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

1.8. Tímto reklamačním řádem se upravují právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím.

1.9. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv z odpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem, jenž jedná v rámci své podnikatelské činnosti (osoby, které nejsou v postavení spotřebitele), se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění.

2. Produkty (dále také „věci“) jsou zboží nebo služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v internetovém obchodě prodávajícího.

II. Odkazy

2.1. Na vztahy z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služeb (stejně jako další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, také zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku, a zákon č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele.

2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv z odpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem, jenž jedná v rámci své podnikatelské činnosti (osoby, které nejsou v postavení spotřebitele), se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění.

2.3. Ve smyslu §3, ods. 1 písm. n), Zákona č.j. Z. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k nimž se prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, která vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více zvláštním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy), které se prodávající zavázal dodržovat, ao způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.

III. Odpovědnost prodávajícího za vady produktů (zboží a služeb)

3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (faktických či právních).

3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc nebo služba při převzetí kupujícím. Pokud nejde o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci během záruční doby (záruka). Doporučujeme, aby kupující vady reklamoval bez zbytečného odkladu. U použitých věcí prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.

3.3. Kupující je oprávněn prodávanou věc nebo službu před převzetím prohlédnout.

IV. Záruční doba

4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba u použité věci je 12 měsíců. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci nebo služby kupujícím.

4.2. Pokud nejde o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci během záruční doby (záruka). Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta pro použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty.

4.3. U použité věci se může kupující s prodávajícím dohodnout na kratší záruční době, která však nesmí být kratší než 12 měsíců.

4.4. U věcí, které jsou určeny k užívání po delší dobu, stanovují zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Tato delší záruční doba se může vztahovat i pouze na některé součásti věci.

4.5. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku v písemné formě (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi.

4.6. Prohlášením v záručním listu vydaném kupujícímu nebo v reklamě může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené tímto zákonem. V záručním listu prodávající určí podmínky a rozsah této záruky.

4.7. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Pokud má zakoupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl na provedení služby potřebnou součinnost.

4.8. Pokud kupující není spotřebitelem, postupuje se podle ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok. Záruční doba začíná běžet podle ustanovení čl. IV, bodu 4.1 tohoto reklamačního řádu.

4.9. Pokud dojde k výměně za novou věc, začne záruční doba běžet znovu od převzetí nové věci.

4.10. Pokud dojde k výměně části věci, u které to povaha věci umožňuje, začne záruční doba běžet znovu od převzetí nové části věci.

4.11. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna během záruční doby.

4.12. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna během záruční doby.

4.13. Pokud je kupující spotřebitelem, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném znění, s přihlédnutím k upřesněním v tomto reklamačním řádu.

4.14. Pokud dojde k výměně věci, začne záruční doba běžet znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součásti, na kterou byla poskytnuta záruka.

V. Postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady (Reklamace)

5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady věci, zboží nebo služby na adrese:

Jozef Maliňák
053 73 Brutovce 57
Slovenská republika

Kupující může vždy využít právo uplatnit osobně reklamaci v jakékoli provozovně společnosti, kde je přijetí reklamace vzhledem k povaze věci možné, nebo v sídle společnosti, nebo prostřednictvím třetích osob, jako jsou přepravní společnosti, zásilkové společnosti, Česká pošta apod. Doporučujeme kupujícímu, aby k uplatnění reklamace využil reklamační formulář.

Při reklamaci prodávající doporučuje kupujícímu doložit fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující zakoupení reklamovaného zboží u prodávajícího. Kupujícímu se doporučuje při uplatnění reklamované věci nebo služby popsat vadu a uvést, jak se vada projevuje.

5.1.1. V případě, že kupující reklamuje zboží nebo službu jinak než osobně, prodávající doporučuje kupujícímu zaslat zboží spolu s detailním popisem vady zboží a dokladem prokazujícím zakoupení zboží v našem obchodě (například doklad o zaplacení, faktura, záruční list), a to z důvodu urychlení reklamačního procesu.

5.1.2. Zboží v případě reklamace doporučujeme zasílat doporučenou formou. Prodávající doporučuje, aby zboží nebylo zasíláno formou dobírky, která nebude ze strany prodávajícího převzata.

5.1.3. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, pokud spotřebitel může prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

5.1.4. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta na její vyřízení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.

5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.

5.3. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Sb., v platném znění (pod vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud je vyžadováno složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, ve odůvodněných případech může být reklamace vyřízena i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud k převzetí předmětu reklamace prodávajícím dojde v pozdější den, než je den uplatnění reklamace, pak lhůty na vyřízení reklamace podle tohoto odstavce začínají běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však od okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku (předmětu reklamace) za nový výrobek.

5.4. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.

5.5. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek na odborné posouzení. Pokud je výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, stejně jako všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady, nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, stejně jako všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

5.6. Spotřebitel má právo na úhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci nebo služby má spotřebitel rovněž právo na úhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.

5.7. Náležitosti odborného posouzení ve smyslu bodu 5.4 tohoto článku:

  • a) identifikace osoby, která provádí odborné posouzení,
  • b) přesná identifikace posuzovaného výrobku,
  • c) popis stavu výrobku,
  • d) výsledek posouzení,
  • e) datum vyhotovení odborného posouzení.

5.8. Pokud to povaha výrobku umožňuje, spotřebitel předá výrobek prodávajícímu (určené osobě) při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručení výrobku prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází, nebo si s prodávajícím (určenou osobou) dohodnout způsob přepravy výrobku.

5.9. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

VI. Práva kupujícího při uplatnění práv z odpovědnosti za vady

6.1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

6.2. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

6.3. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

6.4. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, pokud jde sice o odstranitelné vady, ale kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

6.5. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

VII. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento reklamační řád tvoří neoddelitelnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto internetového obchodu. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto internetového obchodu jsou zveřejněny na doméně internetového obchodu prodávajícího.

7.2. V případě změny v reklamačním řádu se vztah mezi kupujícím a prodávajícím řídí podle reklamačního řádu platného a účinného při uzavření kupní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.

7.3. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění v internetovém obchodě prodávajícího dne 01.12.2020.